Ořechy a semena

 

Ořechy jsou naším nejcennějším pramenem koncentrované bílkoviny a tuků.Jestliže sníte týdně půl až tři čtvrtě kila nesolených ořechů, je maso jako potrava zbytečné, i když těžce tělesně pracujete. To platí především tehdy, když se zřeknete i škrobů a cukrů a místo nich jíte bohatě ovoce a zeleninu a pijete dostatečné množství syrových šťáv.

 

Ořechy, které se vaří, praží nebo jiným způsobem vystavují nadměrnému teplu,jsou škodlivé, protože teplem dochází k přeměně tuků, které v tomto stavu škodí játrům a žlučníku a mohou dříve nebo později ovlivnit jejich funkci.

 

Je chyba jíst ořechy na konci jídla, zvláště na konci „těžkého“ jídla. Jsou silně koncentrované a vysoké procento jejich složení tvoří tuky a bílkovina. Z toho důvodu vyžadují volné zažívací ústrojí, aby byly tělu užitečné. Ořechy jsou zvláště prospěšné, jestliže je jíme v malých množstvích mezi hlavními jídly ke karotkové šťávě.

 

 

Podstránky

Burské oříšky

Dýňová semínka

Kokos

Lískové ořechy

Mandle

Para ořechy

Sezam

Slunečnice roční

Vlašské ořechy


Naše menu vyberte si

Zdraví na dlani V bavlnce Zdarma eShop Úsměv pro děti - videopřednášky o dětech