Zelenina

 

 

Podle mého mínění můžete získat mnoho tím, že kupujete jen nejlepší zeleninu, nejlepší salát a ovoce. Přesto, že je to drahé, má malé množství nejlepší kvality větší výživnou hodnotu než vysušené nebo jinak méněhodnotné zboží.

Při dnešních možnostech transportu a chlazení sotva najdeme důvod, proč bychom neměli mít ke každému jídlu dostatek čerstvé syrové zeleniny, salátů a ovoce a proč by neměly tvořit hlavní část našeho jídla. I když jsou dražší a v určitých ročních obdobích vzácné, měli bychom myslet na to, že malé množství syrové potravy má mnohem větší výživnou a regenerující hodnotu než velké množství vařené potravy. Ta první obnovuje buňky a tkáně a dodává tělu život, zatímco ta druhá jen „naplňuje žaludek“ a nemá regenerační schopnost. Zachováte sice život, ale tělo se pomalu rozpadá.

 

Až na několik výjimek můžeme každou zeleninu a ovoce, které ze zvyku vaříme, jíst v syrovém stavu. Které důležité chemické účinné látky obsahují, uvádím v následujícím seznamu.

Kde se udává obsah vody, bílkovin, sacharidů a tuků, vztahuje se uvedené procento na celou syrovou potravinu. Kde se udávají minerály a soli, vztahuje se uvedené procento na syrovou potravinu bez vody.

 

 

Podstránky

Alfalfa (vojtěška, lucerka)

Brambory

Brokolice

Celer

Cibule

Česnek

Dýně

Endivie - štěrbák

Fenykl florentinský

Hořčice

Hrášek

Chřest

Ibišek (okra)

Kapusta

Karotka (Mrkev)

Kopřiva

Křen

Květák

Mořské řasy

Okurky

Pampeliška

Paprika

Pastinák

Patizon

Pažitka

Petržel

Pórek

Rajská jablíčka

Rebarbora

Růžičková kapusta

Ředkvička

Řepa červená

Řeřicha potoční

Hlávkový salát

Špenát

Tykev

Zelí

Luštěniny


Naše menu vyberte si

Zdraví na dlani V bavlnce Zdarma eShop Úsměv pro děti - videopřednášky o dětech